С ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТИ ОТ ПРОЕКТО – БАЗИРАНОТО СИ ОБУЧЕНИЕ УЧЕНИЦИТЕ В НГПИ „ТРЕВНЕНСКА ШКОЛА“ ПРИКЛЮЧВАТ ПЪРВИЯ УЧЕБЕН СРОК

Краят на първия учебен срок в НГПИ „Тревненска школа“ по традиция е отреден за представяне на проектите на учениците, част от проектно – базираното им обучение. Вече няколко години Националната гимназия за приложни изкуства успешно практикува новия метод на образование, който е ориентиран към практиката и това да се провокират децата сами да стигат до необходимата им информация. Проектно – базираното обучение обхваща учителите и учениците, които работят рамо до рамо. При този образователен модел преподавателят е в ролята на организатор на учебния процес. Често той използва подход за разделяне на групи един клас, а чрез поставянето на конкретни задачи стимулира учениците да бъдат изследователи. Така децата успяват сами да достигнат до информацията, да я анализират и по този начин да набавят знания.  Целият образователен процес придобива друг смисъл, а в НГПИ „Тревненска школа“, предвид спецификата на обучение, успяват да постигнат и ефекта на синхрон между общообразователните и специалните предмети. Именно в този контекст протича и представянето на проектите на учениците в края на първия учебен срок. В училищната зала се събират педагогическия екип, заедно с учащите, а достъпът на външни лица е ограничен.

Орфей Миндов /Директор НГПИ „Тревненска школа“/: „Днес ще бъде един вълнуващ ден. Това е един ден, в които Вие представяте Вашите проучвания, които Вие сте направили по проектно – базирано обучение. И това е тази система този метод и тази практика, която е свързана с най- интересния етап на творческите изследвания на един художник тогава, когато той намира една тема, която е част от света, в който той живее или неща, които го вълнуват и иска да се гмурне в него, да влезе в дълбочина да може да изследва, да може да разбере всеки един детайл, за да може да реагира творчески на нея. Затова тази система на проектно – базираното обучение тя е част и от съвременната арт индустрия. Затова и смятам, че тя, при нас, в художественото ни  училище, е нещо, което е не само полезно, а допълва част от поведението, мисленето, изобщо целия живот на един бъдещ художник. Затова с интерес очаквам да видя колко любопитни са били Вашите сетива да може да изследвате визуално, интелектуално тези теми и най – интересното е да разбера в края на втория срок какви творчески решения можем да извадим всеки един от Вас, или като екип, спрямо специалността, която изучавате.“

Още по темата четете в бр. 4 на в. „Тревненска седмица“, който излиза от печат на 05.02.2025г.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *